måndag 21 december 2009

Bra start..

Min nyförälskelse när det gäller löpband håller i sig.

Sedan jag sprang på löpbandet i skolan har jag längtat.
Idag var ett pass inplanerat.
Idag var det kuperad löpning som stod på schemat.
De band som finns på gymmet nu är inte samma som fanns där i våras så mycket som är nytt!

Testade idag ett kuperat program.
Tungt, tung som f_n var det.
Egentligen ljuger jag när jag säger att det var kuperat.
Det gick uppför, lite mera uppför och sedan ännu brantare uppför.

Efter dryga 5,5k var jag dyngtrött.
Fick vrida av lite på lutningen trots att det tog emot.
Körde sedan på med mindre lutning tiden ut.

40 minuter, lite över 8k.
Bland det tyngsta jag gjort på länge.

Ser med skräckblandad förtjusning fram emot nästa tillfälle att testa programmet.
För då jäklar... ja, envis som jag är så ska jag självklart fullfölja programmet en dag då jag är i bättre form...

Inga kommentarer: