tisdag 15 december 2009

Premiär


Idag blev det premiär för användandet av mitt gymkort.
Köpte som vanligt på skolan för att kunna klämma in ett litet löppass där lite då och då.

Idag var en sådan dag.
Vilodag igår - frustrerad.
Vilodag * 2 - omöjligt.

Packade således med mig träningskläder och lyckades till min lycka få till ett litet löppass.
Har inte sprungit på löpband sen i våras någon gång.
Shit, det var grymt kul nu när jag varit från det ett tag.
Körde ett av mina favoritupplägg när det kommer till löpbandslöpning.
Visste att jag hade drygt 30 min på mig.
Började lite lugnt de första fyra minuterna för att öka successivt.
Pillade på fartknappen vid början av varje ny minut.
Grymt var det.
Kände mig åter stark och att min kropp klarar av lite tempo.
Avslutade med fem minuter nedvarv.
Summan av detta är 35 min löpning - 7,4k.

Inga kommentarer: