lördag 23 januari 2010

Min Garmin och jag..


I brist på annat löpsällskap får jag njuta av glädjen att ha min underbara Garmin på armen och iPoden i öronen.
Är inte helt fyskam det heller!

Peppade intervaller i förmiddags och var tokladdad när jag gav mig av.
Har gett mig läxa att försöka springa lite mera planerat..
4 minutersintervaller på agendan.
Känns jättejobbigt innan men jag vet att det är helt underbart bara jag kommer iväg.

Började med 6 min uppvärmning.
Moddigt och slirigt ute så bestämde mig för att 4,30/k var målet med dagens intervaller.
Orken fick sedan bestämma hur många jag klarade.
Vändan slutade på 10 st intervaller.
Den snabbaste i drygt 4,17/k tempo och den minst snabba i 4,55/k tempo.
Variationer är ofrånkomligt då min vända var väldigt kuperad.
Mellan intervallerna var det 2 minuter i lugnt tempo.
Jag har alltid haft problem med att springa riktigt riktigt lugnt, men idag gick det bra och jag hann återhämta mig för att orka med mina intervaller.

Ett helt underbart pass!!
Älskar min Garmin och älskar att springa!
13,65k slutade dagens vända på.

Inga kommentarer: