onsdag 20 januari 2010

Mjölksyra


Har varit ute på dagens pass.
Planen var Bergslagsleden och så blev det också.

Tyckte först att det var lite jobbigt att springa i modden på vägarna, men det var innan jag visste vad som väntade mig!
När jag tog av på första stigen rätt ut i skogen fanns det ett gammalt skoterspår att springa i.
Det sög i benen!
När jag kom till "åkern" visade det sig att stigen blivit plogad för några dagar sedan, den var således mjuk och täckt med några centimeter nysnö.
Första sträckan på Bergslagsleden hade oxå förärats med skoterspår till att börja med, även dessa några dagar gamla med nysnö på!
Kan bara säga att det var mjukt, det sög i benen och psykiskt jobbigt då det bara var att acceptera att det gick fruktansvärt sakta!
Sista stigen fanns inga skoterspår :-)
Lite häftigt att springa offroad i gamla spår som skymtade längs min stig.

När jag sedan kom ut på en moddig väg så kändes det så lätt.
Vaddå modd? Inte något att klaga på!

Inga kommentarer: