torsdag 28 januari 2010

Trött och lycklig


Jag älskar planering.
När något är planerat så är det bara att ladda och sedan genomföra det som skall göras.

Läste som jag tidigare nämnt RunnersWorld igår kväll..
Blev då grymt sugen på Olgor..
Kunde inte sluta tänka på dem och låg och planerade hela kvällen igår.
Vaknade imorse, trött men med ett leende på läpparna.
Glad över att idag få testa, få se vad jag klarar.

En Olga för mig var:
90 sek snabbt - 90 sek lugnt
60 sek snabbt - 60 sek lugnt
45 sek snabbt - 45 sek lugnt
30 sek snabbt - 30 sek lugnt

Problemet var att försöka bestämma tempo.
Mitt mål var att springa i ca 4,15 min/k tempo.
Det gick riktigt bra.

Lite spridda tider dock där den snabbaste gick i 3,45 och den minst snabba i 4,22.
MEN det var för mig helt naturligt då det snöiga underlaget ger olika förutsättningar samt att min vända stundtals är kuperad.

Blev 6 Olgor.
Med uppjogg och nedjogg 12k.
Skitkul pass - längtar redan efter nästa!

Inga kommentarer: