tisdag 2 februari 2010

Fartlek

Fartlek.
Det har snöat mycket de senaste dagarna.
Tanken idag var lugn löpning.
Men huvudet ville annat.
Huvudet ville ha en utmaning, få kämpa och få fokusera enbart på löpning.
Snörade på mig Buggisarna, kände redan efter de första stegen att ömheten i min tå började ge med sig och att mina compeed gjorde att jag kunde ta i utan att riskera att få ont igen.
Rolig träning.
Ibland älskar jag det enkla, såsom fartlek mellan lyktstolpar istället för att tänka på tider och puls.
Lugn uppvärmning i 1k.
Började med att köra tempoökning två stolpar följt av lugnt två stolpar.
Efter ett tag blev det tempoökning tre stolpar följt av lugnt två stolpar.
Så kul att bara fokusera på att ta mig fram mellan stolparna.
Hemma visade Garmin på 9k.
Längtar ut igen.

Inga kommentarer: