söndag 2 maj 2010

Debut

Då var den avklarad. Årets tävlingsdebut. Förra året blev det två tävlingar, tanken är att det ska bli fler i år. Är en tävlingsmänniska och att tävla får mig att vilja träna hårdare.

Igår åkte vi till en liten tävling i Wedevåg. Loppet var 10.2k. Kände mig inte helt hundra men en bra dag att få första tävlingen gjord. Målet var att slå min tid på milen som jag hade för två år sedan på Blodomloppet då jag kom i mål på 45.36, har inte sprungit någon miltävling sedan dess.

Det var tyvärr kallt igår. Blåste, massor. Då tävlingen mestadels gick längs med öppna fält fick jag kriga mycket. Tungt. Kallt blev det dessutom då det blåste så mycket. Tog mig i mål på 43,17. Underbart att ha en ny tid att kriga emot i kommande tävlingar.
Hade tur igår så tiden räckte till en tredjeplats.

Inga kommentarer: