tisdag 16 november 2010

Effektiv måndag

Har jobbiga måndagar med föreläsning förmiddag och eftermiddag, ett glapp mellan de båda föreläsningarna på två timmar.
Då det är ganska lugnt för tillfället utnyttjade jag den tiden maximalt igår. Väskan var packad med löpkläder.

Med GPS:en på armen var det bara att vidga vyerna och ge mig ut på sightseeing i delar av Örebro jag inte brukar vara. Sprang "bortåt" i drygt sex kilometer och vände sedan hemåt. Det snöregnade och blåste kallt! Pinnade på i ett tempo som för mig vintertid måste få kallas snabbdistans. De första 12 kilometerna gick på dryga 55 minuter. Avslutade mitt pass med lite lugnt nedjogg. Ett underbart pass med trötta ben och flåsande på slutet men jag höll ut och det är jag stolt över!

Även idag väntar en stressig dag, hoppas bara att den blir lika bra!

Inga kommentarer: