tisdag 22 mars 2011

Snabbdistans

Allt är relativt men jag vågar mig på att kalla dagens pass för snabbdistans.
Tisdag är barngympa dag och en dryg timme har jag till mitt förfogande. Idag var tanken få till någon form utav kvalitetspass. Det är så lätt att tänka att jag ska, men svårare att ta steget att genomföra.
Funderade på intervaller men vägar där snön snabbt smälter lockade till att få ösa på lite. Startade sakta och försökte sedan att öka tempot.
Det var inte lätt att öka med ben som är vintertrötta, men mitt mål är att sakta få dem att vakna till och vara pigga till sommaren. Spännande mål denna säsong... ska försöka tävla lite, om inte annat bara för att det är så kul och för att jag älskar adrenalinet det ger!
Dagens blev sammanlagt 10k, de flesta i helt ok tempo!

Inga kommentarer: