söndag 29 maj 2011

Framsteg

Tanken var att jag skulle springa ute idag. Men vädret ville inte det. Ösregn till och från fick mig att springa inne.

Ett bra beslut har jag konstaterat i efterhand. Intervaller. Även denna vecka blev det intervaller á 1k. Det enda kravet jag hade på mig själv var att göra 4 st. Som så ofta var de första värst, jobbigt innan jag kommit in i andra andningen. De fyra första gick helt ok, började drömma om flera...

Efter fem intervaller fanns tanken att jag kanske skulle klara 10. Efter sju var jag riktigt nöjd, så många jag gjorde förra helgen och de flesta 1k jag gjort. Summa sumarum blev 10 st tusingar med 400 joggvila mellan. Helt underbart fantastiskt. Tanken har aldrig slagit mig att jag kan göra så många tusingar, men det känns bra. Det kommer att bli flera, det kommer att bli längre, motiverad som bara den!

Inga kommentarer: