söndag 15 maj 2011

Härlig helt

Gårdagen bjöd på ett härligt långpass. Mitt första långa pass sedan påsken. Gav mig ut på skogen och Ljusnarn Runt slingan. En helt underbar slinga som går runt en sjö...
Bitvis går leden längs med sjön, andra delar är över åkrar, kalhyggen, skog och små charmiga stigar. Helt underbart med andra ord. På andra sidan sjön har jag aldrig träffat på någon levande varelse, tills igår. Ute på hygget såg jag något stort och brunt, en älgko. Jag såg henne men hon såg inte mig. Med andan i halsen kollade jag efter lämpliga gömställen, efter att ha sett ett klappade jag i händerna. Älgen tittade sig stressat runt, klappade sedan en gång till och hon gav sig iväg i full fart.
Resten av turen var jag lite nervös över att träffa på fler älgar men jag njöt. Älskar känslan att orka, att kroppen trots avsaknaden på långpass vill och kan springa på. Turen blev drygt 25k, så nöjd och lycklig efteråt.
Efter gårdagens långpass fanns planerna på att vila idag, men något annat lockade mer... Mina fina skor som stått oanvända sen jag fick dem när jag fyllde år. Idag begav vi oss ut för första gången. Vet inte vad jag väntade mig, men det kändes bra. Väldigt bra, min "korta" tur slutade på 9k och en blodblåsa under stortån. Första, men inte sista turen vi kommer att göra tillsammans....

Inga kommentarer: