onsdag 8 juni 2011

Onsdag * 2

Morgonen började tidigt. Vaknade före klockan och 04.50 stod jag redo på bandet för en morgonjogg. Lugnt tempo och låta kroppen vakna till liv var tanken, ökade tempot sakta för att sluta i normalt tempo för distanspass. Slutligen stannade klockan på 8,2k.
Avslutade med en lång och behaglig stretch.

Dagens andra pass förlades till eftermiddagen då mamasen kom och var barnvakt. Kvalitetspass = intervaller stod på schemat. Det tråkiga vädret skrämde mig till att vara inne och även denna gång gick jag en trappa ner till mitt band. För att få lite variation var det denna gång en liten tempoökning på G på mina tusingar. Ökade lite och lyckades genomföra 6 st tusingar, joggvila mellan varje på 400 meter. Passet var tufft med ben som är lite trötta efter måndagens långpass men lycklig över att klarat detta. Skönt med variation, för kropp och för psyke, viktigt att bevisa för mig själv vad jag kan och klarar av.
Även detta pass avslutades med en lång stretch. Anledningen till att jag börjat strecha är att baksidan av mitt ena lår känts av till och från, dock utan att göra ont. Känns som att mitt slit börjar ge resultat då låret inte gett sig till känna på ett tag.

Njuter av den frihet och tid mitt nya liv erbjuder.

Inga kommentarer: