måndag 5 september 2011

Intervaller när det är som bäst..


Bara några få veckor kvar till Lidingö, loppet jag tränat för i nästan ett år. Under de flesta av mina träningspass har det funnits i bakhuvudet och motiverat mig till att fortsätta träna.

Målet är en bättre tid än förra året och alla förutsättningar finns. Jag har tränat mer, både längre och kört tuffare intervaller. Förutom det har jag ett bättre utgångsläge då jag startar betydligt längre fram detta år än jag gjorde förra året.

Dagens pass var ett intervallpass. En rolig stege som jag gillar att köra för att få variation.

Intervall 1= 1500 m
Intervall 2 = 1400 m
Intervall 3 = 1300 m
Intervall 4 = 1200 m
Intervall 5 = 1100 m osv. ner till den sista intervallen som var 100 meter. Lagom möra ben när jag klev av bandet.
Mellan de första 5 intervallerna hade jag 400 m joggvila. Vilan kortades av i takt med att intervallerna blev kortare.

Inga kommentarer: