tisdag 20 mars 2012

n.A.n.o.S.a.G.A.n.

Få saker imponerar så mycket på mig som företag som tar hand om sina kunder. Att de gör det där lilla extra som de egentligen inte hade behövt göra.

Min älskade iPod nano införskaffades för nästan sex år sedan, syftet med den var att göra mig sällskap på mina barnvagnspromenader. Efter ett tag skaffades ett löparmband för min Nano så den även kunde göra mig sällskap på mina löpturer. När jag började plugga var min Nano min ständiga följeslagare. Musiken slogs på i samma stund som jag kom till stationen och stängdes av när föreläsningen på Uni började ca 2½ timme senare.. Proceduren upprepades på hemresan.. Varje resa under fyra års tid. Har varit jättenöjd med min Nano, bra batteri och plats för mycket musik.

För ett par månader sedan ramlade ett mejl från Apple ner i min inbox. Den generationens Nano jag hade skaffat hade vissa batteriproblem och jag ombads att gå in på hemsidan och skriva i Nanons serienummer. Då min Nano tillhörde en serie med dåliga batterier så skickade de emballage till mig och Nanon skeppades till Holland. Igår låg ett paket i min brevlåda och väntade med en sprillans ny iPod. Utan att ha lagt ut en endaste krona fick jag en ny fin och aningens mer flashig Nano än den gamla jag hade.

Inga kommentarer: