tisdag 21 augusti 2012

i.n.T.e.R.v.a.L.l.M.o.R.g.o.n.

Underbar känsla att ta mig upp denna morgon istället för att ställa fram klockan och sova vidare en timme till. I dag vann jag och jag är så nöjd med mig själv. 

Denna morgon stod intervaller på schemat 3*(3*1000m). Tempot fick regleras lite för att det var  morgon! Det ska vara genomförbart och det var det precis denna morgon.

Något kort uppvärmning, bara 1k. Sedan bar det av på den första intervallen - valde ca 4.15 tempo - ett tempo jag är galet nöjd med den tidiga timmen! Joggvilade mellan tusingarna 400 meter och det var tufft! Första setet gick helt ok, efter det valde jag att lägga in en 400 meter lång gåvila - så skönt att få hämta andan ordentligt och även ge benen ordentlig vila.

Set 2 samma tempo - samma vila - samma setvila. Efter den andra intervallen i andra setet kände jag mig galet nöjd - 5 intervaller avklarade "bara" 4 kvar. Kämpade mig genom hela setet och sedan kändes  det lätt när det bara var ett sett kvar.

Sista setet tog jag mig igenom av bara farten. Benen hängde med och jag kände mig stark. Helt perfekt start på dagen att redan kl 05.40 klarat av en intervallserie med 9 st tusingar! Denna dag kan inte bli annat än riktigt bra!

Min stora tjej som börjat Förskoleklass igår - galet stolt tjej med en lika stolt mamma!

Inga kommentarer: