tisdag 9 oktober 2012

m.o.R.g.O.n.S.t.u.n.D.

Vaknade innan klockan ringde, förhandlade med mig själv ett tag... Försöka vakna till eller ställa fram klockan och somna om? Att ställa om klockan och sova om är skönt men att komma upp och morgonträna är ännu skönare - framförallt efteråt. Den underbara känslan som morgonträning för med sig har en förmåga att sitta i hela dagen.

Sagt och gjort, denna morgon tog jag mig upp. Planen var intervaller. Tänkte börja lite lugnt och känna på kroppen med fem stycken tusingar. Började med att värma upp i väldigt lugnt tempo - 1 k. Sedan var det dags för första intervallen - efter att ha funderat valde jag speed 15. Första intervallen gick förvånansvärt bra och så även den andra... När den tredje var halvklar började kampen. Det var inte jättetuftt men jag fick kämpa lite och koppla på pannbenet. Jag höll mig till planen - fem st tusingar - alla i samma hastighet. 

Planen är att börja lugnt och sedan bygga vidare med dessa - långa intervaller - grunden i min kommande träning! Härlig dusch, god frukost och lite slösurf innan dottern ska väckas.


Inga kommentarer: