fredag 2 november 2012

f.r.E.d.A.g.s.F.y.s.

Mannen ville att vi skulle skaffa barnvakt och åka ner till gymmet för att köra ett pass tillsammans. Idag var dock rollerna ombytta från igår, mannen tränade styrka och jag tillbringade all min tid på löpbandet.

Hade planer på att köra kuperat men väl där så var jag sugen på att springa fort - köra lite intervaller och bli trött - riktigt trött.

Gillar som bekant jämna tal - fina avrundningar på intervaller så idag blev det en favorit 700m intervall varvat med 300m mellanjogg. 1k allt som allt - jämnt och fint.

Började med att värma upp lugnt 1k. Benen kändes lite sega först och jag var lite osäker på hur bra pass jag skulle kunna få ur mig - kändes inte som att det fanns någon snabbhet i dem. Ökade tempot och det var bara för benen att försöka hänga på. Som alltid är det en konstig känsla när tempot ökas så fort! Det känns nästan inte som att benen hänger med, men självklart så gör de det. Planen var att köra tio intervaller, det kändes mycket först och jag var osäker på hur det skulle gå. Den härliga känslan från första intervallen hängde i och det gick riktigt bra att springa på. När jag kört 8 intervaller gick mannen upp och duschade och bastade, jag bad honom komma ner och hämta mig när han var klar.

Ville få ut max av passet när kroppen kändes bra och jag var inne mina intervaller. Valde att öka på intervallerna till 13 - inte alltför många men ett rimligt antal att hinna med på den tid jag hade till mitt förfogande. Alla intervaller gick bra - härlig känsla och jag hade kunnat köra fler om jag haft tid och tillfälle. Men jag grämer mig inte. Nu är det uppbyggnad och antalet kommer att ökas på eftersom - ska försöka att skynda långsamt. Kände mig stark och det är jag galet nöjd med även låret kändes bra genom hela passet - håller mina tummar för att det går åt rätt håll!

Nu efter fredagsfys blir det fredagsmys - film och en pizza!

Inga kommentarer: