onsdag 7 november 2012

m.O.r.G.o.n.J.o.G.g.

Ställde alarmet tidigt även denna morgon. Som så ofta vaknade jag innan klockan, hade en tidig överläggning med mig själv om hur jag skulle göra. Ställa fram larmet och sova vidare eller helt enkelt ta mig upp och springa mitt morgonpass precis som jag planerat?

Till min stora glädje vann förnuftet även denna morgon. Jag kallar det förnuftigt att gå upp 04.20 en morgon för att springa en mil... En av anledningarna till att jag valde att springa på morgonen denna onsdag är för att jag tänkte sitta i publiken och titta på dottern under hela hennes träning idag. Jag gör inte det så ofta, men ibland vill jag titta på henne. 

En av de saker som lockade mig denna morgon var att få testa mina nya Adios... Blåa. nya och väldigt fina. Skon sitter helt perfekt på min fot. Lagom smal - omsluter min fot på ett sätt ingen sko tidigare gjort - hoppas på att några pass ska bekräfta min förhoppning... Att det är "a match made in heaven". 

Sprang några steg och kände att mina tår på högerfoten ömmade och klämdes lite i skon. Hoppas på att det är en övergående känsla. Efter några kilometer slutade det ömma... hoppas på att slippa fler blåa naglar. Denna morgon blev det 10 sköna kilometer. Som alltid helt underbart att ha dagens pass avklarat på morgonen. Om tid och ork finns blir det alternativ träning till kvällen.

Inga kommentarer: