tisdag 6 november 2012

t.u.F.f. T.i.s.d.A.g.

Vaknade långt innan klockan ringde imorse, funderade på om jag skulle ställa fram mitt larm för att få sova längre... Idag vann den "smarta" sidan, den som vet att sömnen inte hade blivit bra eftersom jag var så pass pigg och att jag hade varit ännu tröttare när klockan ringde. Den smarta sidan vet också hur underbart det är att gå till jobbet och ha träningen gjord - allt känns så mycket lättare. Kvällen blir längre när jag inte behöver tänka på löpningen och jag är fri att göra precis vad jag vill utan att få dåligt samvete. 

Klädde halvsovande på mig mina träningskläder och knappade lite på iPhonen för att köpa mig tid - ja, det tog emot lite eftersom jag visste att det skulle bli tufft. 

Började med att värma upp lite lugnt 1k - inte en längsta och bästa uppvärmningen men den jag kände att jag hade tid med för att hinna med mina intervaller. Hade modifierat mina intervaller lite lite sen förra tisdagen. Intervallerna på 1000m hade utökats till 1100m - 100m extra, verkar kanske inte som så mycket men för mig känns det mycket och då framförallt mentalt!

Första intervallen gick bra och så även den andra, den tredje började det bli tufft - jag fick slita ganska tidigt. Jag var inställd på att köra 7st intervaller och efter den tredje kände jag mig pigg! Återhämtade mig bra och klämde av den fjärde. Valde här att lägga in en lite längre vila på 900m för att ladda inför de sista intervallerna. Mycket nöjd med mitt pass och över de intervaller jag fick till! Skönt att redan på tisdagen ha veckans tuffaste pass avklarat!

Inga kommentarer: