tisdag 8 januari 2013

t.U.f.F. t.i.S.d.a.G.

Till min stora förvåning gick det riktigt bra att gå upp imorse när klockan ringde. Väldigt tidigt men skönt att komma in i gamla rutiner och få mer struktur på träningen igen. På schemat idag stod 3 st trösklar á 2k. Jag tycker att det är svårt att veta vad som är tröskeltempo för mig - men jag jobbar vidare på det och hoppas att jag kommer att lära mig det.

Idag började passet med 2k uppvärmning - speed 12. Jobbigt tempo för mig att börja springa i den tiden på morgonen. Även här är det en vanesak och jag hoppas att det ger med sig med tiden. Efter uppvärmningen var det dags för första tröskeln - 2k speed 14.5 - första intervallen gick riktigt bra och jag gillar känslan jag hade med mig genom hela tröskeln. Efter tröskeln väntade 500m mellanjogg i väldigt lugnt tempo. 

Andra tröskeln var aningen tuffare men även den gick bra - njöt av mellanjoggen som gick aningens för snabbt. Var efter den andra tröskeln glad över att jag bara skulle köra tre - det kändes lagom för mig att ha dessa tre att klara av denna morgon med en halvtrött kropp. Den tredje och sista tröskeln var tuff men den gick utan problem. Efter mina tre trösklar väntade 3k lugn nedjogg. Tog det lugnt och njöt av att ha dagens pass avklarat... 

Tyvärr har jag problem med att föra över bilder för tillfället - håller tummarna för att det snart ger med sig.

Inga kommentarer: