lördag 20 juli 2013

s.u.P.e.r.t.U.s.i.n.g.A.r.

Sol, moln och en hel del blåst. Laddade magen med mycket näring innan det var dags för dagens intervallpass - supertusingar.

Enkelt upplägg 1*(100m + 200m + 300m + 400m) = totalt 1000m. Har läst om passet på nätet och fastnat för det enkla upplägget - gillar när det variation i intervallerna, känns enklare för mig mentalt. Ett bakslag när jag skulle springa iväg och inte älskade Garmin ville starta - krånglade lite men lånade sedan sambons som är av en nyare modell än min. Under armen tog jag ett gäng fina koner som skulle få guida mig genom intervallerna!

Försökte mäta upp 100-ingar med klockan och ställde ut konerna eftersom. Hade räknat ut vart jag skulle börja för att få så bra flyt som möjligt. Tyvärr krånglade Garmin lite och jag fick inte med tiderna som jag ville vilket störde mig en hel del MEN jag fortsatte och fokuserade på min löpning. Istället för att kolla klocka fick jag springa på känsla och det är underbart ibland att slippa tidspressen. 

Totalt 10 st supertusingar blev det på min fina skogsväg - stundtals galet hett men riktigt skönt. Imorgon blir det bara mysträna - träning utan press då jag fått till alla pass jag önskar denna vecka med råge. Ska även försöka klämma in ett cykelpass om jag kan.

Inga kommentarer: