måndag 26 augusti 2013

4 g.g.R. 2000

Lite mer stressat pass idag - det skulle klämmas in under dotterns fotbollsträning. Skillnaden denna måndag var att jag var tvungen att vara tillbaka i god tid för att kunna förflytta mig till skolan och gå på föräldramöte den tid träningen slutade. Mamma hämtade hjärtat så jag hade bara mig själv att tänka på.

I träningsplaneringen stod intervaller men de jag "borde" köra hade jag inte tid med så jag fick modifiera om passet från att köra 10*1000m till att köra 4*2000m. Lade in kort mellanjogg på 300m - allt för att få passet så snabbt avklarat som möjligt. 

Benen var lite trötta efter gårdagens långpass och lite snorig är jag tyvärr fortfarande. Känner mig därför riktigt nöjd med att ha klarat av intervallerna i godkänt tempo - dvs den snabbaste gick i 4.04 tempo och den långsammaste i 4.12 tempo. Inte helt otippat var den första den långsammaste. Min kropp brukar behöva ett par intervaller på sig innan den vaknar till och springer snabbare. Riktigt nöjd med mina fyra långa intervaller denna måndag. 

Skönt med en fin start på denna träningsvecka.

Inga kommentarer: