tisdag 19 november 2013

.b.R.a. .D.a.g.

Idag är en sådan där riktigt bra träningsdag - en sådan där jag som jag vill behålla i minnet till de dagar träningen går sämre. Mina löparben har vilat från ren löpträning två dagar - däremot har de spelat innebandy båda dagarna.

Den extra vilan gav mina ben lite extra tryck idag. Efter mycket velande under morgonen tog jag mig upp. Resultatet blev en lugn och skön morgonjogg på 6k i väldigt behagligt tempo. Pigg och väldigt nöjd efter passet - precis den känslan jag strävar efter.

En bra tisdag med snällaste pappan som hämtar sitt barnbarn efter skolan och sedan tar med sig henne på hockeyträning. Den hjälpen ger mig möjligheten att klämma in ett fint kvalitetspass i normal tid, en vardag dessutom. Denna dag stod lite intervaller - alt. tempoökningar på schemat. Jag började med 1 lugn kilometer och ökade sedan tempot lite under tre kilometer... Detta upprepades totalt 6 ggr vilket resulterade i 25 fina kilometer. Ett riktigt bra pass där känslan var underbar under hela passet. Kontrasten mot fredagens pass är total - idag gick det så mycket lättare även om jag sprang snabbare... Riktigt nöjd och belåten - nu blir det en dusch och lite slappa innan sängen kallar!

Inga kommentarer: