tisdag 31 mars 2015

i.n.T.e.n.s.I.V.t.

Efter helgens förkylning som toppades med lite feber i fredags var jag återigen på banan igen igår. 

Allt blir inte alltid som man tänkt sig men det är bara att gilla läget då och jag försöker fokusera/lära mig att inte stressa upp över de pass som jag missar - det är som det är. 

Söndagen blev det sommartid - tyvärr innebar det att jag hade svårt att somna så måndagen blev en tuff dag då jag var väldigt trött och sliten. Lyckligtvis gick det bra att ladda om och jag kände mig redo att försöka mig på ett intervallpass när det var dags. 

Platsen var gymmet och löpbandet där, mest tidseffektivt då jag var anmäld till ett pass senare på kvällen. Känns skönt att börja veckan med en rivstart och riktigt tuff träning. Igår blev det intervaller, 5ggr 5min speed 16, det var tungt men inte olidligt. Känns att kroppen inte är helt återhämtad men det kommer. Nöjd bara att jag fick till passet, känns bra för självförtroendet...

Efter löpningen väntade X-fit och igår var det en grym teamwod. 

Det blev svettigt och jobbigt men underbart. En wod som jag verkligen gillade!

Denna tisdagsmorgon började med lite styrketräning - inte jättepigg men mornarna har blivit min tid att få in styrketräningen! Förhoppningsvis kommer den att ge resultat längre fram...

Inga kommentarer: