onsdag 10 februari 2010

*2

Möjligheten finns alltför sällan men när den dyker upp så tar jag den.

Nr 1
Hade sent semenarie i skolan idag så passade på att ta mig en tur på bandet innan.
Intervaller, lite tempo var i fokus denna förmiddag.
Mycket folk på gymmet och de har den något tråkiga regeln som säger max 30min på löpbanden.
Värmde upp i 5min och körde sedan block om 5min.
Första 3 minuterna sprang jag i 4min/k tempo.
Sista 2 minuterna gick i ett lugnt tempo.
Kände mig pigg och stark första minuterna på varje intervall sedan fick jag kopplan in pannbenet och kämpa lite.
Jobbigt, men genomförbart och helt superkul.
30 min och 6,5k.

Nr 2
Landade hemma efter ett givande semenarie.
Dottern hos farmor där hon ska tillbringa natten.
Ledig kväll - löpning obligatoriskt.

Lämnade för ovanlighetens skull iPoden hemma då jag ville höra mina tankar och njuta av den friska luften till max.
Körde på ett lugnt tempo på detta pass.
Fokus på att njuta, att ta tillvara på möjligheten.
Benen kändes förvånansvärt pigga, kanske indikerar på att mitt intervallpass inte var tillräckligt tungt..
9k.
Nu mat och sedan njuta av att vara själv hemma, händer bara ett par gånger om året.

Inga kommentarer: