fredag 16 april 2010

Grisvända

Det blev en grisvända med sambon idag. Ut i skogen på leriga, snöiga stigar. Bitvis var snön helt borta medan det på andra ställen var någon centimeter.
Grisvändan börjar med 2,5k som är riktigt grisig, lerigt, blött, stenigt och det lutar väldigt mycket nedför! Denna sträcka handlar för mig bara om att se vart jag sätter fötterna för att inte stuka dem eller för att slippa sjunka ned ett par decimeter i geggan. Det går inte fort MEN jag älskar att springa här. Några tankar på att det är jobbigt finns inte då det är 100% fokus på vart jag sätter mina fötter! Efter att det har gått nedför så blir det plant i drygt 1k för att sedan luta uppför. Det suger rejält i benen nu innan det har torkat upp.

Idag tog sambon täten och han sprang ifrån mig rejält nedför då jag är väldigt försiktig. Kände att benen var trötta så jag sprang i mitt tempo då jag vet att jag förr eller senare kommer ifatt honom. Idag tog det nästan 5k innan jag var ifatt honom. Strax efter det vek han av hemåt, trött i sina ben och slut på ork. I vanliga fall brukar jag springa och hålla koll på hans flås, när jag märker att han springer på för fort så bromsar jag och på så vis brukar han orka lite längre då. Men fortsatte sedan att springa själv en vända. Benen var ganska så tunga men det var skönt ute. Nöjd och belåten är jag!

I min Garmin
Totalt 58:59
639kcl
10,23km

Medel:05,46/km 152bpm

Max: 04,24/km 174bpm

Inga kommentarer: