söndag 18 april 2010

Lunarglide+ och fartlek


Blev en tripp till Stadium igår. Tag 3 betala för 2. Ett erbjudande för bra för att kunna motstå. Givetvis fyllde jag min påse med tre par löparskor. Två par asics, varav ett par blev i en ny modell för mig.

Var lite kaxig och sugen på något nytt så även ett par Nike Lunarglide+ hamnade i min påse. Har hört och läst mycket gott om den. På foten satt den annorlunda. Annorlunda är kul, gillar att testa något nytt.

När jag landade hemma i Kopparberg åkte löparkläderna på på en gång. Sambon med på cykel som lite sällskap. Fortfarande trötta ben men tänkte att lite fartlek sista halvan kunde vara lagom. Lunargliden på fötterna. Annorlunda - ja. Kändes inte som det brukar. Aningen klumpiga, men jag gillar inte att ha ny löparskor, tycker att de blir som bäst när de sprungit några mil! Så skorna är inte utdömda ännu, hoppas på att de kommer att bli bättre. Jobbigt var det med fartlek. Fick kämpa för att få upp lite tempo men det gick. Behövs mera sådana pass. Hoppas på kvalitetspass på tisdag då benen fått vila!

I min Garmin
Totalt 01:41:14
639kcl
10,31km

Medel:04,58/km 167bpm

Max: 03,26/km 188bpm

Inga kommentarer: