söndag 18 april 2010

Lycka

Älska helgerna, älska söndagar och de långpass jag lyckats att få till de senaste söndagarna. Idag åkte underbara Kayanosarna på och för första gången i år åkte vätskebältet på! Tanken med vätskebältet var mest att träna på att dricka när jag springer, en fördel senare i sommar när det är varmt ute.
Tanken med dagens pass var 15k+. Benen kändes pigga de första fem kilometerna och det kändes som en härlig start... Efter drygt 7k började det hagla lite lätt, sprang i T-shirt. Haglade lätt ett par gånger under dagens pass men hade tur att det var mjukt och lätt hagel då det ej gjorde ont. Efter dryga 11k kände jag mig seg. Tanken på att springa långt kändes då ganska avlägsen. Men begav mig bort och tänkte att om jag kände mig trött fick jag sedan ta av och ta närmsta vägen hem. Efter dryga 14k piggnade benen till igen, efter 16k var jag i himlen! Helt underbart att springa idag, älskar mina långpass alltmer! Hade även glädje av mitt vätskebälte då jag sippade lite vatten med jämna mellanrum och jag upplevde det som att det gav mig ny energi!

Väl hemma stannade Garmin på 25k +, har aldrig sprungit så långt tidigare så jag är glad, nöjd och stolt över mig själv. Drömmen finns om längre pass, men tanken är att skynda långsamt så att kroppen hänger med!

I min Garmin
Totalt 02:16:49
1568kcl
25,10km

Medel:05,27/km 144bpm

Max: 04,21/km 172bpm

Inga kommentarer: