lördag 22 maj 2010

Långpass

Härligt väder ute. Värme och sol. Nyladdad iPod, Garmin på armen och vätskebältet. Redo för långpass.
Testade idag en ny vända. Sprang stora vägen ut till Kölsjön och tog där grusvägarna hem. Nya vägar för mig. På vägen ut måste Finnfallsbacken bestigas. Kändes helt ok och kände mig förvånansvärt pigg när nådde toppen. Väl ute vid Kölsjön var det skönt att få springa på lite grusväg. Spänningen fanns också där då risken fanns att jag skulle springa fel :-) Kände efter vägen att benen blev tröttare och tröttare. Länge sedan jag var så slut i dem, tror att den tuffa veckan och Finnfallsbacken började ge sig till känna.
Sista tre kilometerna gjorde benen ont. Mina stackars lår värkte. Men det var bara att kämpa på. Underbart när jag väl kom hem!

I min Garmin
Totalt 02,28,18
1631kcl
25,52km

Medel:05,44/km 149bpm

Max: 03,02/km 168bpm

Inga kommentarer: