onsdag 26 maj 2010

Långpass

Har för tillfället kommit in i en ganska intensiv träningsperiod. Tränar mycket. Springer lite längre än vad jag brukar. Tar tillfället i akt då tid finns. Nästa vecka tenta och examinationsvecka = mindre tid.

Tanken är den att jag ska springa så mycket jag orkar och hinner i någon vecka till. Är nu drygt 2½ vecka kvar tills det att vi tänkt springa milen på tävling. Tänkte hinna med 5-6 intervall pass innan, annars en lugn sista vecka då jag vill försöka göra ett bra lopp då.

Dagens pass, en rolig historia. Inte så att benen flög fram eller var lätta som fjädrar. Nej dagen glädje var att jag hittade en ny liten stig att springa på. Lite över en kilometer på en stig jag inte visste fanns. Det är glädje det! Krävs inte så mycket faktiskt! Annars lite halvsega ben, piggnade till efter 12 k ungefär, som vanligt alltså!



I min Garmin
Totalt 01,40,35
1139kcl
18,00km

Medel:05,35/km 143bpm

Max: 04,13/km 166bpm

Inga kommentarer: