måndag 24 maj 2010

Noosa

Intervaller på dagens schema. Kanske överdrift att kalla det schema men intervaller var vad jag kände igår att jag ville köra idag. Under dagen började intervallerna kännas jobbiga. Dåligt med sömn och många ursäkter hopade sig.

Men men, ska jag nå upp till mina mål så gäller det att stå emot ursäkterna. För att göra det hela lite roligare plockade jag fram mina nya Noosa. Färgklickar är de och roligt att testa på dem. Platta och lätta. Perfekta intervallskor med andra ord.

Hade barnvakt ett tag och då brukar en vända på milen vara ganska lagom. Kände då att 5 st intervaller á 4 minuter var lagom. Tanken var att om det var för jobbigt så skulle jag känna mig nöjd med 4 st eller 3 till och med. Men känner mig själv så pass bra att jag vet att mitt största hinder är att ta tag i intervallerna att börja med den första. Tanken var att jag skulle genomföra intervallerna i 4,00 - 4,15 fart. Men det gick fortare och tänkte att det bara var att köra på så länge det håller. Om jag går in i väggen så får jag känna på det oxå! Underbara intervaller som har boostat mitt självförtroende. Tanken är ett eller två intervall pass till denna vecka. Lutar åt tävling den 12, tempo är det jag måste fokusera på tills dess. Har en tid att slå, ett nytt pers att sätta!

Intervall1 03,56/km
Intervall2 03,42/km
Intervall3 03,44/km
Intervall4 03,53/km
Intervall5 04,00/km

I min Garmin
Totalt 44,25
590kcl
9,38km

Medel:04,44/km 161bpm

Max: 02,49/km 191bpm

Inga kommentarer: