tisdag 28 december 2010

Extra allt

Tid: 2h 31 sec Totalsträcka: 17.00 km Hastighet: 8.46 km/h Tempo: 7 min 5 sec/km Intensitet: Normal Förbränning: 980 kcal Snittpuls: 151 bpm Högsta puls: 178 bpm
Dagens löppass innehöll extra allt.

Även idag var det skogen som lockade, visste att det skulle bli extra jobbigt.

Första två kilometerna gick på plogade skogsvägar, skönt att få springa lite avslappnat först och bli varm i kroppen.

Vek sedan ut i skogen på min lilla stig. Inte någon som gått där sedan dess att jag sprang där igår. Tungt. Väldigt tungt.

Korsade en väg och när jag kom över den så var det nya skoterspår på andra sidan. Gick lite lättare men att springa i skoterspår suger också då det är grymt mjukt.

Efter sju kilometer var jag ute i Skäret där jag sprang längs med Ljusnaren, underbart vacker väder. Hade bilspår att springa i ett par kilometer och det njöt jag av. När det började luta uppför så försvann också spåren, var en liten bit där det var riktigt tungt.

Kände mig ganska pigg efter nio kilometer och jag bestämde mig för att ta den vändan som är lite längre än den jag sprang i går. Att fortsätta bortåt längs med sjön var helt underbart, till en början. Ett helt underbart vinterlandskap låg framför mig med snötyngda grenar, vinterväg och solen som på sina ställen lös igenom. Önskar verkligen att jag hade kunnat fånga det på bild.

Vek sedan av på den lilla sträckan som var extra jätte jättejobbig. Drygt 500-600 meter där jag ett flertal gånger kände för att stanna och gå vidare. Mjölksyran pumpade i mina lår och pannbenet fick slita för att ta mig vidare. Det var tufft men som alltid extra skönt när det besegrats.

Kom sedan ut på en ny stig och det var helt sagolikt vackert. Jag var riktigt riktigt trött i mina ben men som jag njöt av det underbara landskapet jag hade framför mig. Sista fyra kilometerna kändes lätta, jag visste att det inte var så långt hem och även att föret inte kunde bli sämre än det jag nyss tagit mig igenom.

Drygt två timmar och 17 kilometer senare landade jag hemma. Nöjd och Belåten. Inte en kilometertid att skryta med men riktigt stolt över att jag klarade att springa denna sträcka!

1 kommentar:

Annie sa...

Härlig läsning!!!