lördag 15 januari 2011

Lördagsgodis

Det finns löppass och det finns löppass. Idag hade jag den stora turen att komma ut innan det blev mörkt. En riktig lyx att få springa i dagsljus. Att kunna se vart jag sätter mina fötter och vad som finns i min omgivning.

Dagens plan var att känna på ryggen och om det kändes ok, springa en lite längre vända. Lite skog till att börja med. Skoterspåren börjar bli riktigt bra nu. Det lite varmare vädret har fått snön att sjunka ihop och bli hårdare. Lättare att springa på de vägar jag gillar mest.

Idag var benen tunga. Modden gjorde sitt och det var kämpigt. Men att springa hem, att ge upp var inte ett alternativ då det var underbart. Kämpigt ja, men även njutbart. Att få slita och kämpa får mig att må bra, lycklig över att jag inte ger upp utan fortsätter och kämpar vidare. Upprepar ofta för mig själv när det går tungt: i vår när snön är borta och marken torr kommer det att kännas som att jag flyger fram!

Inga kommentarer: