torsdag 27 januari 2011

Yesterday

En efterlängtad hemmapluggdag igår. Unnade mig ett långpass då.

Kallt var det då jag vant mig vid varmare temperaturer. Varmast kläderna och en kropp inställd på ett pass modell längre.

Som så ofta vill jag utnyttja dagsljuset och springa i skogen när jag kan. Buggisarna på fötterna gav mig trygghet, som så ofta denna vinter. Styrde mina steg mot bergslagsleden och följde den ut till Skäret. Skiftade där led till Ljusnaren Runt, dagen till ära var det hårda underbara skoterspår att springa i. Efter drygt tolv kilometer var jag nära hemmet igen. Sprang då runt lite på vägarna och kikade på hus och testade nya småvägar. Landade hemma med 20 kilometer i mina ben. Väldigt lycklig och väldigt tacksam över min kropp.

Tinade sakta upp i duschen....

Inga kommentarer: