tisdag 3 maj 2011

Dubbelt upp

Denna dagen började väldigt tidigt. Klockan ringde tidigare än den gjort på mycket länge. Var stel och öm i min kropp igår så idag ville jag unna den en lugn och behaglig morgonjogg. Blev ett väldigt lugnt och behagligt pass på 5k.
Mådde sedan som en prinsessa.


På kvällskvisten var det läskiga långa intervaller. Som alltid är det så jobbigt och motigt innan men jag visste att jag skulle genomföra passet.
Fick helt enkelt bara bestämma mig för att byta om och tagga till. Vet inte om det var allt godis jag ätit på eftermiddag eller om kroppen är på G för passet idag var grymt. Körde tusingar och samma tempo som jag hade förra veckan. Kortade ner vilan mellan till 400m. Mitt mål var att även denna vecka köra 4, men kände mig pigg och fräsch så körde en 5:e som även de gick riktigt bra.
Så skönt och underbart när kroppen svarar och det börjar att gå L Ä T T A R E ! Nu är det bara att köra så att det ryker så jag kanske vågar ställa upp i ett och annat lopp i sommar!

Inga kommentarer: