lördag 21 maj 2011

Intervaller

Idag var det dags för veckans andra intervallpass. Laddad för bandet, älskar att köra långa intervaller på band då det är lättare att hålla tempot jämt.

Visste innan att det skulle bli tufft. Sprang ett halvlångt pass igår på 20k och visste inte hur mina ben skulle kännas. Till min stora glädje kändes de ganska pigga. Även denna dag var det tusingar på schemat! Kände mig sugen att utmana mig, gjorde 4 st i veckan och ville nu göra flera.

Mitt mål när jag startade var att göra 5 på den hastighet jag höjde till tidigare i veckan. Då kroppen kändes ganska pigg ville jag passa på. Slutade på 7 st tusingar och jag är riktigt riktigt nöjd. Lyckades hålla ihop hela passet och det kändes aldrig omöjligt. Det ser ljust ut, längtar lite efter nästa intervallpass :-)

Inga kommentarer: