onsdag 18 maj 2011

Star

Mamasen erbjöd sig att vara barnvakt på kvällen om jag ville ut en liten vända. Inte tackar jag nej till det.
Regnet fanns i luften men höll sig borta under min lilla vända. För tillfället är jag inne i en period då jag alltid utgår från "vår" stig, väldigt lyxigt att ha en stig som går in i skogen på baksidan och sedan ansluter till Ljusnarn Runt slingan.
Idag skulle jag inte springa långt, min kropp kändes lite sliten och tanken var enbart att röra på den, att springa den varm. 8k drygt blev det, kändes skönt att få luft.

Sitter nu i soffan med Stjärnor, så goda. Blinkar sporadiskt med mitt ena öga som tyvärr blev piskat att granris under dagens vända.
Sömnproblem under natten, hade inte somnat vid tolvsnåret då Nell började böka i sin säng. Efter en dryg halvtimme kröp hon upp till mig. Ute vräkte regnet ner och jag kunde inte sova. Efter drygt fyra timmars osammanhängande sömn gick jag upp och har känt mig väldigt pigg hela dagen, konstigt nog.

Inga kommentarer: