måndag 16 maj 2011

Underbara tusingar


Ännu ett underbart men så fruktat pass har klarats av. Många överläggningar med mig själv om jag mina tusingar skulle göras eller om jag skulle vila. Latmasken köpte tid då jag åt lät middag när jag kom hem.

Kämpen i mig vaknade senare. Den som inte vill skjuta upp saker till morgondagen som kan göras idag. Ombyte och kohandling med mig själv innan jag gick ner till bandet.

Hastigheten skulle ökas lite sedan sist, men om det blev för tufft skulle jag nöja mig med 3 st intervaller. Värde upp 1k innan jag drog upp tempot. Första intervallen var ganska tuff som väntat, tar ett tag för kroppen att vakna till. Varvade med 400 meter i lugnt tempo för att sedan köra ytterligare 3 intervaller. Orkade de 4 jag hade planerat = lycklig. Kände att 4 var lagom efter tempoökning, försöker köra 5 st nästa gång istället.

Fyllt på depåerna med äggmacka och massor med Oboy, har fått sådant sug efter det när jag springer. Mums.

Inga kommentarer: