tisdag 19 juli 2011

Semester och hjärnspöken

Semester, ett ljuvligt ord. Vi njuter av att vara lediga och fylla dagarna med sådant vi vill.

Idag blev det intervaller på bandet. Tusingar. Inbillade mig att jag brukade köra på en viss hastighet och ställde in bandet på den hastigheten. Kände att det var tufft. Intalade mig att det berodde på de korta intervaller jag kört veckan innan. Tio - mitt magiska tal - skulle uppnås.

Fick kämpa och slita för att ta mig igenom de första fem. Sedan blir det lättare mentalt då jag vet att det är mindre än hälften kvar. Tog mig igenom mina 10 tusingar, mellan dem joggvila 400 meter.

Reggade min träning och kollade in senaste intervallpasset, visade sig att jag när jag kört 10 tusingar kört långsammare, som mest har jag gjort 6 st på denna hastighet. Inte konstigt att det gick tungt, men härlig känsla efteråt.

Duschade och tog med mig dotter ut i skogen. Plockade blåbär och bakade paj, mums. Semester när den är som bäst.

Inga kommentarer: