onsdag 29 juni 2011

Nedtrappning

Nedtrappning sker inför vilodagarna. Nöjde mig idag med ett pass. Klockan ringde väldigt tidigt och jag var inte jättepigg när jag gick upp.

Ombyte och upp på bandet. Lugn jogg. Har ett nytt morgonpass jag kör. Ökar sakta, sakta = varannan minut i takt med att kroppen vaknar till liv. Benen börjar bli trötta och min ena tå ömmar. Ömmande tå är tyvärr en konsekvens av mina nya underbara skor. Trötta ben är däremot en konsekvens av tuff träning.

Fick kämpa sista kilometerna men väldigt nöjd när jag klev av efter att kört mina åtta morgonkilometer. Underbar dag, som alltid efter att ha startat den på bästa möjliga sätt.

Även denna dag låg det ett paket i postlådan och väntade. Mer löprelaterade prylar, fyndade på rea. Nyfiken på vad? Kanske berättar jag senare :-) Nöjd blev jag i af.

Inga kommentarer: