lördag 10 september 2011

Genomkörare

Passade idag på att ge kroppen en genomkörare och springa Norasjön Runt. En halvmara som lämpligt nog går några mil härifrån.

Min plan för dagen var att försöka hålla ett hyfsat jämnt tempo genom hela loppet, något som gick sådär. Som alltid är jag lite mesig i starten och ställer mig inte längst fram och trängs med de andra, utan räknar med att de som springer sakta ställt sig långt bak. Precis som övriga gånger insåg jag att så inte var fallet, trångt i början då folk rusade i början och sedan saktade in. 

Idag passade det mig fint att hamna lite bakom och få plocka ryggar. Ger en mental boost att närma sig någon och sedan passera. Sprang i svarta neutrala kläder och det känns för mig lite kaxigt att passera alla som springer i klubbkläder, tycker att de ser så seriösa ut!

Loppet upplever jag som kuperat. Inte så många branta backar men mycket upp och ner. Kuperingen bidrar till att det blir svårt att hålla ett jämnt tempo. Men tuffade på och även detta lopp fick jag känna mig stark i uppförsbackarna, plockade många i dem. Tröttheten gjorde sig påmind vid 14k och efter det var det bara att koppla på pannbenet och tuffa vidare. Passerade mållinjen efter 1:31:41, som tredje dam något jag är riktigt nöjd med. En bra genomkörare..

Inga kommentarer: