måndag 17 oktober 2011

Dubbelt upp

Har haft en helt underbar dag fylld med träning, jobb, Nell, mat och lite mer träning.

Min dag började som så många andra med en lugn tur på löpbandet. Mitt sällskap var ett nytt avsnitt av Biggest Loser. 8 sköna kilometer hanns lagom med innan jag började känna mig stressad. 

En fin dag på jobbet och hämtning av en go liten prinsessa. Mamma fick tillåtelse att springa ett kortare pass på bandet, kände att jag hade tid och var grymt sugen.

Det blev ett kortare progressivt pass. Började makligt och ökade lite varje minut. 40 minuter senare var 8 helt underbara kilometer avklarade. Har en kropp som snällt sprang på och gjorde det lätt för mig trots träningsvärk efter söndagen sprinning och styrka (jag kör på med alternativträning än). Skönt att få till ett pass med lite tempo, måste försöka få in något sådan pass varje vecka för att inte tappa för mycket.

Inga kommentarer: