onsdag 19 oktober 2011

Efterlängtat

Eftersom gårdagens utepass omvandlades till ett innepass på grund av regn var längtan efter utomhuslöpning och frisk luft stor.

De regndroppar som föll under eftermiddagen försvann tills dess att jag slutade jobbet. Hämtade mitt lilla hjärta på dagis och körde henne till mammas jobb, spännande att få vara med mormor på jobbet.

Hemma hoppade jag i kläder och viktigast av allt den årstid reflexvästen. Började min runda i skogen och njöt av mina mjuka fina stigar medan det var ljust. När jag sprang längs med Ljusnarn ute i Skäret önskar jag att kameran gjort mig sällskap då det var fruktansvärt vackert. Rosa himmel när solen gick ner utgjorde en fin kontrast mot sjön. Benen kändes lite piggare igen och inte lika ömma som de varit senaste dagarna. Tempot inte det högsta då det var ett njutapass på 13k. 

Efter att barn hämtats hem värmde jag på min goda tomatsoppa som jag gjort lite matigare med kycklingbitar. Älskar soppa när det är ruggigt ute.

Inga kommentarer: