söndag 18 december 2011

4:e advent, långpass och mysdag

I min nästintill obefintliga träningsplanering är det tänkt att jag varannan helg ska köra långpass. Med långpass avses då pass över 25k.

Har i ett svagt ögonblick gjort något jag länge velat göra och anmält mig till Stockholm Marathon. Målet är att ta mig runt, men vet att jag kommer att ha högre krav än så på mig själv. Snöade ute imorse och en decimeter nysnö kändes inte lockande..

Valde då reservplanen och hoppade på löpbandet. Hade med mig datorn och mitt första sällskap var finalen av Biggest Loser season 12. Tiden gick ganska fort under programmet men jag kände mig lite trött i mina ben. Efter 15-16k var finalen avklarad och jag gav på ett avsnitt av Amazing Race, började redan här att räkna ner kilometerna, efter ett tag fick jag lägga en handduk över displayen för att kunna koppla bort och försöka lura hjärnan att fokusera på Amazing Race. 

Avslutningsvis blev det ytterligare ett avsnitt av Amazing Race. Det gick tungt men jag hade satt upp ett mål till mig själv och vet att jag skulle bli besviken om jag inte klarade det. Efter väldigt många minuter på bandet gick jag tillslut i mål efter 30k. Stumma lår efter att ha sprungit på det stumma bandet. Trött kropp som tömts på vätska. 

Efter årets Lidingölopp vet jag att något jag måste bli bättre på är att få i min kropp vätska under långa pass och tävlingar. Vet hur dåligt jag blev att må då och vill inte utsätta mig för det igen om jag inte behöver. Hade med mig en plaska med sportdryck som jag sippade i mig under passet. Kände i slutet att jag ville har mer rent vatten, det söta fick mig nästan att må illa. Nästa gång blir det sportdryck och vatten. Ska försöka att testa mig fram och se vad som fungerar för mig!

1 kommentar:

Stefan Nilsson sa...

Vann den personen du hoppades på? :)