torsdag 19 januari 2012

T.U.F.F.T

Känner för tillfället en enorm stress. En stress i min kropp som tar alltför mycket energi. Ligger hela tiden tre steg efter och så många saker jag borde göra - utan att jag vet om att de borde göras. 

Stress som till stor del grundar sig på de enorma krav jag ställer på mig själv. Krav professionellt och träningsmässigt. Försöker inse att jag är mänsklig. Allt på jobbet är fortfarande nytt, alla årsrutiner görs för första gången och dessutom utan att någon finns där som stöd. 

Kraven jag ställer på mig själv träningsmässigt är också stora. Men inte större att jag kan ändra planer. En halvsjuk tjej fick mig att ställa in gårdagens kvällspass och istället ägna mig åt att rita och mysa. Kvalitet och lugn. Viktigt att ibland bara vara och koppla av. 

Ny dag idag. Några måsten ska bockas av. Började morgonens löppas. 8k i behagligt tempo. Ett tempo jag är glad över att idag kunna kalla för behagligt gällande morgonpass. Tempot skiljer sig mycket från det morgontempo jag tidigare brukade ha! Batterierna är nu laddade för resten av dagen.

Inga kommentarer: