måndag 6 februari 2012

Efter vila

Fredag och lördag innebar vila. Låta benen återhämta sig och återigen få den där krypande abstinensen i benen som kommer när de vilat!

Igår stod 24k på schemat. Var i valet och kvalet över om jag skulle springa ute eller inne. 15 kalla grader visade termometern. Kallt, men min kropp längtade ut. Blir för lite utomhuslöpning för tillfället och jag känner att jag måste ta tillvara på de tillfällen jag får. Lätt snöfall bidrog till att det till en början var kallt. Mitt ansikte frös och jag funderade på hur länge jag skulle klara att springa ute. Efter några kilometer började det kännas bättre. Jag frös inte längre utan kände mig varm i kroppen men även om mitt ansikte. Kände mig stark! Sista kilometerna var lite tunga men så skönt när jag väl var hemma. Planerat pass genomfört. Härlig känsla.

Inga kommentarer: