tisdag 7 februari 2012

S.Ö.M.N

Planen för gårdagskvällen var att jag och tjejen skulle släcka lampan tidigt och förhoppningsvis skulle det ge mig många timmars god sömn. Vad jag inte visste var att jag hade en liten orkan bredvid mig i sängen. Min kudde stal någon under natten och täcket lika så, sov det gjorde vi på tvären. 

Kanske inte optimal sömn, men jag vet att jag tar igen den förlorade sömnen förr eller senare. Denna morgon ringde klockan sådär ruskigt tidigt igen. På schemat stod 11k löpning. Uppjogg följt av 3k korta intervaller och sedan nedjogg. Körde uppvärmning 3k speed 12 följt av korta intervallera a 300 m varvat med 200m lugnt. Intervallerna klämdes av på speed 15.5, fullt tillräckligt på morgonen. Passet avslutades med 5k nedjogg i speed 12.5. Passet kändes bra rakt igenom. Kroppen kändes relativt pigg och det var inte alltför ansträngande att genomföra passet. 

Inga kommentarer: