tisdag 6 mars 2012

A.n.n.O.r.L.u.n.D.a.

Denna tisdag blev inte som mina tisdagar brukar vara. En ny möjlighet fanns och självklart tog jag den. Vanligtvis är tisdagskvällar detsamma som powerlift följt av spinning. Hjärtat brukar vara vid min mamma som ställer upp och hjälper mig. Denna tisdag ringde mamma och ville att jag skulle lämna hjärtat på hennes jobb när jag åkte från dagis. Detta innebar för mig barnledigt tidigare.

Så istället för att träna sent tog jag chansen och bytte ut spinningpasset mot ett pass på bandet. Sprang 10k i progressiv fart. Började på 12 och jobbade mig upp till 14 i sakta mak där jag sedan sprang de sista fem kilometerna. Kroppen svarade fint och det kändes bra. Tanken var att jag efter löppasset skulle ta en banan innan powerliften började. 

Grävde och letade i min väska men hittade inte någon banan. Fick köra på iaf och det gick bra ett tag. Under magövningarna började magen krampa lätt men jag kunde fortsätta träna. När vi skulle göra armhävningar krampade benen så jag fick ställa mig och sträcka ut. Trots kramp ett riktigt bra pass. Under de första övningarna öste jag på med vikter, jag fick slita men det gick bra. Måste bli bättre på att få i mig vätska under dagen, tror bristen på just det bidrog till krampen.

Hemma tidigare = underbart. Varvar ner och ska snart sova. Kroppen är trött, riktigt trött, sådär underbart trött som den bara blir när den fått jobbat riktigt hårt, känslan är obeskrivlig.

Inga kommentarer: