tisdag 13 mars 2012

F.ö.r. T.i.D.i.G.T.

Sov bra under natten första timmar, under de senare betydligt sämre. Kunde inte somna om ordentligt efter det att klockan blivit två.. Mentalt jobbigt att ligga vaken och bara slumra i väntan på att klockan ska ringa, för att då i det ögonblicket inse att jag är skittrött.

För att undvika det senare gick jag upp innan klockan ringde. Unnade mig att ta det riktigt lugnt på morgonen. Klädde på mig i godan ro och taggade till för de 9k på bandet som väntade. Har bestämt mig för att höja tempot lite lite på mina morgonpass. Det gamla tempot känns lugnt och en liten ökning vänjer den sig förhoppningsvis snart vid. 

Huvuddelen av passet var 8k lätt distans - sprang nu på speed 12.5, en liten marginell ökning med 0.5 men helt lagom början. Känns skönt att det tempot fungerar fint på morgonen, något som för mig tidigare kändes som en omöjlighet. Benen trummade på och efter 8 lugna k väntade 1k med backlöpning. Gick även det riktigt riktigt bra. Även denna dag riktigt riktigt nöjd med det morgonpass som jag fick till! Bara långpass som jag har svårt att få till denna vecka..

Inga kommentarer: