lördag 10 mars 2012

k.a.L.a.S.d.a.G.

Med en liten tös som fyller 6 år veckan som kommer är denna helg fylld med kalas. Idag lördag kom stora släkten på besök och hjärtat fick massor med fina saker. Imorgon väntar kalas för några kompisar. I min kalender stod ett långpass med på schemat och efter att ha överlagt med sambon planerades det in på lördagsförmiddagen.

Gav mig iväg vid drygt 08.00 i morse och kände mig pigg och löpsugen. Svårt att klä mig denna årstid men det visade sig att jag valt rätt som bara tog på mig tights och en underställströja med tunn jacka över. Självklart var handskar och pannband på! Började på min vanliga långrunda men valde idag att springa lite mer grusväg, grusvägen visade sig bli en isgata. Sprang eller sladdade runt några kilometer innan jag kom fram vid asfalten. Kroppen kändes bra och stark, gillart! 

Nya vändan innebar att jag inte visste hur långt det skulle bli. Blev lyckligtvis helt lagom. Landade hemma efter drygt 29k precis den distans som stod på mitt schema! Nöjd och belåten med både pass och födelsedagskalaset. Like it!

Inga kommentarer: